La Diputació de Girona ha presentat tres estudis que dibuixen l’estat de l’economia, el sector empresarial i l’emprenedoria a la demarcació. Es tracta de l’edició de 2025 dels informes que elabora el servei de Promoció i Desenvolupament Econòmic Local, i que també inclouen el desglossament i l’anàlisi de les dades per comarques. L’objectiu és dotar els ens locals d’informació i recursos que afavoreixin el creixement i la dinamització de les seves economies locals. El vicepresident primer i diputat de Promoció i Desenvolupament Econòmic Local, també alcalde de Cassà, Pau Presas, i la cap del servei, la també cassanenca Helga Nuell, van presentar l'informe a l’aula magna de la Casa de Cultura de la Diputació de Girona.

Aquesta és la sisena edició de l’estudi, que presenta enguany com a novetat la inclusió d’informació en relació amb l’execució dels pressupostos municipals, que ha estat elaborada per personal de la Diputació i que aporta un valor afegit molt important, perquè analitza els pressupostos municipals per franges de població.

La conclusió principal és que el grau d’execució dels pressupostos de despeses és bastant homogeni a totes les comarques gironines i oscil·la al voltant del 70 %, sense mostrar una tendència ascendent o descendent relacionada amb la població.


 

 

Subscriu-te al bot de Telegram