La Fundació Oncolliga Girona ha engegat la campanya 'Posa't el bigoti' amb l'objectiu de trencar el silenci i l'estigma que envolta el càncer de pròstata i altres tumors masculins. La iniciativa, que també vol recaptar fons per a la recerca mèdica, s'inspira en el moviment social Movember. Durant tot el mes, una setantena de comerços de la demarcació de Girona vendran un pin en forma de bigoti, símbol del Movember. Els beneficis de la campanya es destinaran íntegrament a acompanyar i donar suport als pacients, a través dels serveis de la Fundació Oncolliga Girona, i a finançar un projecte sobre el càncer de pròstata que lidera el doctor Josep Comet, uròleg del Trueta i investigador de l'IDIBGI.

La presidenta de la fundació, Paqui Badosa, explica que la campanya pretén que es visualitzi el bigoti com una excusa amable per parlar d'un tema seriós.

El projecte de recerca que finançarà la campanya té com a objectiu millorar el diagnòstic del càncer de pròstata mitjançant l’estudi de biomarcadors no invasius.

Amb la campanya 'Posa’t el bigoti', Oncolliga Girona vol visibilitzar el càncer masculí. Per això, convida tothom a comprar el pin solidari, portar-lo posat i compartir aquest gest a les xarxes socials amb l'etiqueta #posatelbigoti.

A més, l'entitat també espera que hi hagi homes que es deixin bigoti durant aquest novembre per visibilitzar l'acció solidària i ho comparteixin a xarxes i dones que facin el mateix (pintant-se'n un o col·locant-se'n un de postís). L'objectiu, destaca Oncolliga Girona, és fer visible la salut masculina i promoure un missatge d'empatia, acompanyament i recerca.

 


 

 

Subscriu-te al bot de Telegram