El Consell de la Gent Gran de Cassà de la Selva va celebrar el passat divendres la seva Assemblea General anual. Durant la trobada i debat obert, es van presentar les principals actuacions realitzades durant el darrer any i les propostes de futur per continuar millorant la qualitat de vida de les persones grans del municipi.
L’acte, presidit per l’alcalde Pau Presas i Bertran i la regidora de Gent Gran Ester Ayala, va servir per posar en valor el paper actiu del Consell i reafirmar el compromís del municipi amb un envelliment digne, participatiu i saludable.
Durant l’assemblea, el vicepresident Martí Vallès i diversos membres de les comissions de treball van exposar els projectes desenvolupats: millores en la via pública, fiscalitat, transport al CAP, foment de l’activitat física i una guia anual d’activitats i serveis per a la gent gran. També es va destacar la col·laboració amb l’Associació de Consells de la Gent Gran de la Vegueria de Girona, especialment en la defensa dels drets de les persones grans i la llei de dependència.
Una de les novetats més rellevants va ser la presentació de l’Oficina d’Atenció a la Gent Gran i Famílies, que centralitza el suport, l’orientació i la gestió de recursos per a aquest col·lectiu. També es van presentar els programes impulsats des de la dinamització comunitària, com Ment Activa, els tallers d’habilitats cognitives, les Cafès-Tertúlia i la Setmana de la Gent Gran, amb una participació que consolida Cassà com un municipi actiu i compromès amb el benestar emocional i social de la seva gent gran.
D’altra banda, es van donar a conèixer els projectes innovadors com la col·laboració amb la Universitat de Girona dins l’assignatura Expertesa i Comunitat, el projecte europeu CoParticiPA, i noves iniciatives per abordar la soledat no desitjada; així com i l’APP Connecta en Gran que té com objectiu principal combatre la bretxa digital i acostar l’activitat municipal a les persones grans que no poden sortir de casa.
La trobada va finalitzar amb l’obertura de les comissions de treball a tota la ciutadania major de 60 anys, reforçant el missatge que “envellir és un èxit col·lectiu, però també un repte compartit”.
Subscriu-te al bot de Telegram
