 En el primer ple de l’any, cal destacar la modificació de l’ordenança que regula el tema de l’impost de la plusvàlua, afectada directament per una sentència del Tribunal Constitucional i l’adhesió al Pla de Serveis d’Assistència i Cooperació Tècnica en matèria de gestió energètica del Consell Comarcal del Gironès.
En el primer ple de l’any, cal destacar la modificació de l’ordenança que regula el tema de l’impost de la plusvàlua, afectada directament per una sentència del Tribunal Constitucional i l’adhesió al Pla de Serveis d’Assistència i Cooperació Tècnica en matèria de gestió energètica del Consell Comarcal del Gironès. 
1.- Aprovació de l'acta del Ple Ordinari de 23/12/2021
2.- Retre compte dels decrets d'alcaldia número 2021/2773 a 2022/0109
3.- Aprovar deixar sense efecte la dedicació parcial de la regidora Carla Matilla Rubirola
Es deixa sense efecte la dedicació parcial del 50% de la Regidoria de Joventut, Festes, Entitats i Comunicació. La regidora passarà a percebre només indemnitzacions per assistències als òrgans col•legiats.
4.- Aprovar l'adhesió al Pla de Serveis d'Assistència i Cooperació Tècnica en matèria de Gestió Energètica.
L'Ajuntament expressa el seu compromís amb el medi ambient amb polítiques que tenen com el seu objectiu la millora de la gestió energètica a la mateixa organització municipal i també a altres àrees i serveis municipals.
El Consell Comarcal del Gironès ha creat recentment aquest Pla de Serveis. L'Ajuntament es troba adherit a diferents convenis relacionats. A més, els serveis estaran subjectes a diferents subvencions i suposa una reducció de costos en la gestió energètica.
5.- Declaració de parcel•la sobrera i alineació del camí de Can Dauset a Can Xerapis i Can Dauset
En el ple del mes d’octubre passat es va aprovar la desafectació del camí públic que passa entre can Xerapis i can Dauset. Atès que aquest camí només dona accés a una finca privada i que no hi ha interès públic en mantenir-lo, es porta a ple la declaració de parcel•la sobrera, s’obre expedient d’alienació d’aquest terreny i s’aprova el plec de clàusules administratives per la seva licitació.
6.- Modificació del redactat de l'Ordenança Fiscal número 4
Es proposa la modificació inicial del redactat de l'ordenança fiscal núm. 4 que regula l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (impost de plusvàlua), per tal que aquesta s'adapti a la normativa vigent. El Tribunal Constitucional va dictar una sentència el 26 d'octubre de 2021, amb relació a l'IIVTNU que fa necessària aquesta adaptació normativa amb l'objectiu que l'impost reflecteixi en tot moment la realitat del mercat immobiliari.
El contribuent s'acull a la millor entre dues opcions per calcular la base de la tributació, sigui mitjançant un sistema de coeficients o l'increment real de valor.
7.- Retre compte del Pla Anual de Control Financer de l'exercici 2022
Dins del marc de les actuacions de control financer corresponents a l'exercici 2022 s'estableix el Pla de Control Financer pel present l'exercici emès per part de la Intervenció general.
S'entra a explicar els detalls d'aquest Pla entre els quals es troben les actuacions en matèria de control permanent, les auditories públiques i el control financer de les subvencions i ajuts concedits. El camp de treball inclou els comptes de l'Ajuntament, també de la Residència Sant Josep i de l'empresa municipal G.S.M. S'estableix la informació obligatòria al Ple municipal i la publicitat en el Portal de transparència de l'Ajuntament.
L'objectiu final és assegurar un model eficaç de control intern que asseguri amb mitjans propis o externs el control efectiu del pressupost general consolidat de l'exercici mitjançant l'aplicació de les modalitats de funció interventora i de control financer.
8.- Informes d'alcaldia i regidors
9.- Precs i preguntes
Subscriu-te al bot de Telegram

 601 985 853
 601 985 853